Brněnská vývojářská společnost vydala celosvětově očekávanou hru
Kultura
Brno - Novou hru jménem Happy Game vydalo odpoledne 28. října herní studio Amanita Design sídlící v Brně. Hráč se v rámci Happy Game stane chlapcem, kterého ve spánku pronásledují děsivé sny. Cílem je projít třemi nočními můrami a stát se opět šťastným. Happy Game vyšla na počítače a konzoli Nintendo Switch.
„Je neuvěřitelný pocit, že je hra konečně venku,“ uvedl její vývojář Jaromír Plachý. Dílo vznikalo sedm let, i proto cítí především úlevu z toho, že v pořádku a včas vyšlo. „Ke konci to bylo hodně dramatické, ještě dvacet minut před vydáním jsme opravovali chyby,“ přiznal. Z převážně pozitivních recenzí je nadšený. „Až do chvíle vypuštění traileru jsme netušili, jestli se to někomu bude vůbec líbit,“ připustil Plachý. Obávaná vlna nenávisti a zděšení však nepřišla.
„Působí to na mě jako docela fajn hra,“ okomentoval Happy Game student David Weishaupt. Sám si ji ale nezahrál, přestože hraním počítačových her tráví hodně času. „Asi nepatřím do cílové skupiny, nejsem zarytý fanda hororů,“ vysvětlil.
Hráč Lukáš Bíma na Happy Game ocenil hudbu a grafické prvky, vnímá ale i negativa. „Hra je na můj vkus opravdu krátká, dá se dohrát za hodinu,“ uvedl. Zklamala ho i míra strašidelnosti. „Ne že bych se v některých situacích necítil nepříjemně, ale čekal jsem hororovější nádech,“ posteskl si.
Jaromír Plachý v minulosti pracoval na vývoji dalších dvou her, ty jsou ale na rozdíl od Happy Game určené i dětem. „Když se dlouho smějete, stává se z toho křeč,“ vysvětlil Plachý. Měl potřebu si od humoru předchozích her odpočinout. „Všechno, co jsem za život viděl divného nebo strašidelného, mi v hlavě vykrystalizovalo do téhle hry,“ doplnil.
Amanita Design založil v roce 2003 Jakub Dvorský. Od doby svého vzniku vydala patnáct her, mezi nimi například sérii Samorost nebo hru Chuchel. Hry od Amanity se prodávají nejen v České republice, ale i v USA, Francii, Rusku, Japonsku nebo Austrálii.