Recenze: Seriál Ted Lasso dokazuje, že mezi slovy fotbal a soccer není zas takový rozdíl

Homepage

Brno - Se stále přibývajícími novými seriály a pořady není v dnešní době jednoduché prorazit s úplnou novinkou. Navíc ještě mnohem těžší je to ve specifickém sportovním prostředí. Seriálu Ted Lasso se však svojí specifičností povedlo dosáhnout úspěchu.

Ted Lasso je fotbalový kouč menšího univerzitního týmu v USA. Tedy v prostředí, kde sportu, kterému se věnuje, nikdo neřekne jinak než „soccer“. Přestože o fotbalu má jen malý přehled, najme ho do svých služeb anglický tým, aby je vedl na cestě za slávou. Hlavní myšlenka seriálu tak trochu může působit jako lehce stupidní klišé. Avšak vynikající herecké výkony, skvělý scénář a celkové vyznění sitcomu působí tak dobře, že na něco takového člověk ani nepomyslí. Když navíc herec Jason Sudeikis v hlavní roli nahodí svůj vřelý úsměv, každý mu uvěří postavu entuziastického neználka.

Koncept osoby, která se náhle ocitla v pozici, kdy je vhozena do neznámých vod a musí se přizpůsobit, je v seriálech používaný více než často. V sitcomu Ted Lasso je však tato situace pojata mírně odlišně. Lasso totiž začíná u jednoho z horších fotbalových klubů, a kromě sportovních novinek se musí vyrovnávat i s těmi kulturními. Když například má chuť na kávu, ale všude mají jen čaj anebo jeho oblíbené indické jídlo je tak pálivé, že mu pořádně rozbolaví žaludek, může to na první pohled působit stereotypně jako další z poukázání na kulturní rozdíly dvou odlišných zemí. Tvůrci seriálu však umí i tyto scény podat s takovou lehkostí a důvtipem, že celkový dojem z nich je přirozený a příjemný.

Ted Lasso v sitcomu celkově působí jako zvláštní postava. Přestože většinu svých slov míní v dobrém a většinou je dobrosrdečný, umí být také pěkně arogantní. Přestože touží se svým celkem po úspěchu, nechce se mu vynakládat příliš úsilí, aby se jakkoliv zlepšoval. Kontroverze jako kdyby provázely celou jeho roli. Přestože je jednoduché si jeho postavu oblíbit, nebude Ted Lasso asi nikdy někým, s kým by se divák sžil tak, že by se stoprocentně radoval z jeho úspěchů a naopak.

AFC Richmond, tedy tým, který Lasso trénuje, má podle mnohých indicií symbolizovat reálný klub Crystal Palace. V ději je vysvětlena i jedna z hlavních otázek, a to jak neznámý americký kouč s minimálními zkušenostmi a znalostmi mohl získat místo u takto věhlasného celku. Majitelkou klubu je totiž Rebecca, která si nedávno prošla divokým rozchodem se svým bohatým manželem. Protože moc dobře ví, že klub z Richmondu je největší láskou jejího exmanžela, chce tým postupně rozložit. A na to se Lasso v pozici hlavního trenéra jeví jako skvělá varianta. Raritou provázející celý sitcom je, že přestože Ted příliš netuší, co dělá, je v tom k nelibosti majitelky klubu úspěšný.

Přestože se sitcom odehrává čistě ve sportovním prostředí, je škoda, že děj nikdy nepronikne do detailů ohledně vedení fotbalového klubu. Jako by to byl charakter celého seriálu. Scénáristé vždy přijdou se zajímavou myšlenkou, ale nedokážou z ní pořádně vytěžit to, co by mohli. Takhle by se dal zhodnotit i celý seriál. Skvělý nápad, poměrně dobré provedení, ale stále převažuje pocit, že tvůrci mohli vytěžit mnohem více