Cílem je nabídnout relax a zábavu, říká autor simulátoru dopravy
Ekonomika
Praha - Simulátory patří na videoherním trhu mezi stabilní a populární žánr. Vznikají simulace lidského života, práce a nebo dopravy. Tomáš Faina společně s dalšími členy Viafox games vyvíjejí hru Simt Simulator od ledna roku 2011 a cílí převážně na fanoušky městské hromadné dopravy.
O čem je vlastně SIMT Simulator a co je jeho obsahem?
Je to simulátor mnoha linek městské hromadné dopravy ve smyšleném městě Simtov. Hráči si mohou vybrat mezi autobusem, trolejbusem a tramvají. Každá z těchto možností nabízí jiný herní zážitek. Autobus poskytuje svobodu v jízdě. Trolejbus je na jízdu náročnější, hráč musí sledovat sběrače, kterými je trolejbus připojený k elektrickému vedení a přehazovat výhybky. V reálném světě se začínají objevovat bateriové trolejbusy, které dokáží obsluhovat i místa bez trolejového vedení, a i ty lze ve hře využít. Tramvaje jsou páteřním systémem, máme tu tramvajový tunel, meziměstskou rychlodrážní trať i centrum města s úzkými uličkami.
Hra se dělí na bezplatnou a placenou verzi. Jaký je mezi nimi hlavní rozdíl?
Bezplatná demoverze je časově neomezená a hráči nabízí několik druhů autobusů a autobusových linek. Placená tzv. Zlatá verze nabízí i trolejbusy a tramvaje s rozsáhlým vozovým parkem a možností se projet na několika dalších desítkách linek. Dále mají možnost dělat údržbu vozů v dílnách, sledovat online mapu všech aktivních hráčů na webu a také mají možnost upravovat a vytvořit si vlastní transparenty na vozidla. Zlatou verzi si hráč zakupuje pomocí předplatného, hru nelze koupit natrvalo.
Co vás vedlo zvolit právě tuto volbu předplatného?
Tento způsob nám umožňuje na hře stále pracovat. Je to pro nás indikátor toho, že je o hru stále zájem.
Jaké jsou další výhody Zlaté verze?
Součástí Zlaté verze bývají i speciální linky například náhradní dopravy, festivalové nebo vánoční. Ve hře se objevují i mimořádnosti v dopravě, které řeší řidiči i v reálném světě. Patří mezi ně opravy kanalizací nebo výpadky napájení.
Co je cílem projektu SIMT Simulator?
Hru vytváříme ve volném čase, sami si ji rádi zahrajeme. Tvořena je od hráčů pro hráče. Naším cílem není konkurovat jiným hrám, kde je potřeba mít velké znalosti a musíte znát každý čudlík v kabině. Chceme nabízet relax a zábavu a myslím, že se nám to daří. Chceme ji neustále vylepšovat, ať už herně nebo graficky.
Jaké máte plány do budoucna?
Plány jsou samozřejmě velké, ovšem zrealizovat se dá pouhý zlomek toho všeho, kvůli omezeným finančním, časovým, ale i znalostním zdrojům. Dříve jsme zveřejňovali konkrétní informace o tom, co se chystá. Dnes už to neděláme, protože když se něco nepovedlo zrealizovat, lidem se to nelíbilo. Obecně chystáme nové linky, vozidla a další originální rozšíření mapy. Samotný vývoj by měl být završen režimem více hráčů, k tomu ale vede stále dlouhá cesta a není vůbec jisté, jak a kdy se jej podaří přidat do hry.